Rosporträtt - Nevada

En av mina mest älskade rosor.

Nevada 

Blommar som en tok runt midsommar. Och jag menar verkligen som en tok. Vi brukar vara borta några dagar den tiden och det första jag gör när jag kommer hem igen är att springa ner i trädgården och sucka av välbehag när jag ser den.

Underbar doft!
Blommor stora som tefat.

Först ett magnifikt flor.
Sen blommar den lite här och där resten av sommaren.
Blommorna kan gå lite åt det rosa hållet oxå ju senare på sommaren det är.  

Är inte så förtjust i regn men säg vilken ros som är det? 









Vill ni se hela busken???
Det här är ungefär halva.
Den är drygt 250cm hög och väldigt bred.
Men stadig och fin.
Ljuvlig doft!!
Jag beskär den nästan inte alls.

Har hört att den kan skicka rotskott efter ganska många år. Än så länge har den inte gjort det hos mig.



Det här är en dam jag verkligen kan rekommendera.
Mycket plats behöver hon!

/Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...