Lucka 1 - 2016

Dammen i mitt hjärta...känns som om jag har sagt den meningen några gånger förrut, men det är så sant!
Att äga en Trädgård är himmelriket, där varje stund känns som en evighet och jag lätt förlorar tid och rum.
Underbart!
En längtan jag alltid bär med mig. Ingen stress, bara glädje. Vill vara där. Vill göra. Vill se.

Dammen tar glädjen till en helt annan nivå!
I trädgården kan jag aldrig sitta stilla. Aldrig. Ser bara en massa saker som jag vill göra och så gör jag det. Och så gör jag nästa. Och nästa.
Sitta på en bänk får jag kanske göra när jag blir pensionär... men sen vi byggde dammen innebär trädgården mer vila. På riktigt. Sitta stilla och bara se ut över den. Följa fiskarnas irrande. Titta på trollsländorna och undra var grodan bor.
Den ger mig ro.
Jag kan vila fysiskt där.
Timme efter timme.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...