Blommig fredag - Månadens bild

Jag måste vara lite förvirrad, för jag hittar inte fredagens linkweb men då jag ser att andra lagt en blommande fredag med temat Månadens bild så hänger jag på...

BLOMMIG FREDAG - MÅNADENS BILD

Trädgården är inne i höstligt förfall i väntan på vintern som snart är här. Min boll (Liguster) är ett fint utropstecken som gör mig glad! Måste göra fler!


Mina äppelträd gav en handfull mängd äpplen i år. Det är första gången på 17 år som trädgården inte drunknat i ett överflöd av äpplen.

Gravensteiner (det till vänster) är uppskattningsvis en övermogen dam på dryga 100 år. Nu börjar hon tappa sugen... och har fått svamp.

Jag har försökt på flera sätt att döda svampen men den tar över, så jag räknar med att trädet faller i någon storm rätt som det är. Kanske inte i vinter, men inom några år.

Den formstarka Nävan är en Flocknäva. Mycket tacksam! Helt skötselfri.


Sent vaknar den Kinesiska Blomsterkornellen och bjuder på prakt.
I år blommade hon inte alls.
Kanske gillade hon inte vädret.


Älsklingsträdet Kelly's Gold är på väg att fälla bladen vilken minut som helst.
Planket är nytt för i år!


Sköna färger.


En liten men naggande god Photinia lyser som ett lågt stoppljus. Rödare än så blir det knappast.



//Trädgårdshälsningar från Lillianna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...